Eski versiyonlarımızda Logo Objects'in ismi ürün ismi ile birlikte anılıyordu. Unity ürünü için UnityObjects.dll, Gold ürünlerinde ise GoldObjects.dll ismiyle setlerin içerisinde yer alıyordu. Yapısal bir farkları bulunmadığından LObjects.dll ismi altında birleştirildi. Dolayısıyla daha eski setlerimizde farklı isimlerde nesnelerle de karşılaşmanız mümkündür.
2004 yılında .NET Framework'ün ve C# programlama dilinin yaygın kullanılmaya başlaması ile birlikte bu platformlar kullanılarak Logo Objects ile de entegrasyonlar kodlanmaya başlandı. Ancak LObjects.dll yapısı itibariyle bu gelişmeye ayak uydurabilecek bir nesne değildi. Bunun üzerine özellikle .NET ile uyumlu LObjects.exe oluşturuldu.
Uyarlama geliştiricileri açısından yukarıdaki nesnelerin içerikleri (prosedür, fonksiyon ve yapılar) aynıdır. Ancak desteklediği paltformlar farklıdır. LObjects.exe, Logo tarafından üretilen ve COM destekli son yazılım geliştirme platformlarının tamamında kullanılabilecek nesnedir. Geliştirici ve son kullanıcı açısından LObjects.dll ile aralarındaki yegane fark register etme yöntemleri arasındaki farktır.
Daha önce LObjects.dll kullanılarak hazırlanmış bir projede, sadece LObjects.dll unregister, LObjects.exe register edilerek proje kullanılmaya devam edilebilir. Bizim tavsiyemiz de bu yöndedir.
Eski versiyonlarımızda Logo Objects'in ismi ürün ismi ile birlikte anılıyordu. Unity ürünü için UnityObjects.dll, Gold ürünlerinde ise GoldObjects.dll ismiyle setlerin içerisinde yer alıyordu. Yapısal bir farkları bulunmadığından LObjects.dll ismi altında birleştirildi. Dolayısıyla daha eski setlerimizde farklı isimlerde nesnelerle de karşılaşmanız mümkündür.
2004 yılında .NET Framework'ün ve C# programlama dilinin yaygın kullanılmaya başlaması ile birlikte bu platformlar kullanılarak Logo Objects ile de entegrasyonlar kodlanmaya başlandı. Ancak LObjects.dll yapısı itibariyle bu gelişmeye ayak uydurabilecek bir nesne değildi. Bunun üzerine özellikle .NET ile uyumlu LObjects.exe oluşturuldu.
Uyarlama geliştiricileri açısından yukarıdaki nesnelerin içerikleri (prosedür, fonksiyon ve yapılar) aynıdır. Ancak desteklediği paltformlar farklıdır. LObjects.exe, Logo tarafından üretilen ve COM destekli son yazılım geliştirme platformlarının tamamında kullanılabilecek nesnedir. Geliştirici ve son kullanıcı açısından LObjects.dll ile aralarındaki yegane fark register etme yöntemleri arasındaki farktır.
Daha önce LObjects.dll kullanılarak hazırlanmış bir projede, sadece LObjects.dll unregister, LObjects.exe register edilerek proje kullanılmaya devam edilebilir. Bizim tavsiyemiz de bu yöndedir.
Cevap vermek için giriş yapmanız gerekmektedir.
Soru sormak için lütfen oturum açınız.
LObjects DLL vs. LObjects EXE
21/04/15 11:45   Tiger/Logo Object Designer (LOD)Logo ürünleri içerisinde LObjects.dll ve LObjects.exe isimlerinde 2 ayrı nesne var. Hangisini kullanmalıyım? Aralarındaki farklar nelerdir?
uyarlama LogoObjects